7 Ağustos 2014 Perşembe

Saçlarımı Boyattım ! Koyu kahverengiden küllü sarıya geçiş denemesi #1

Merhabaa :)

Bu yazıyı  benim gibi saçları koyu renge boyalı olupta küllü kumral veya küllü sarı tonlarına saçlarını yakmadan geçmek isteyenlere belki bi yardımım olur diye yazıyorum. ( ne uzun bi cümle oldu :D )


Öncelikle size saç hikayemi anlatayım. Ben bir sene siyah saç kullandım. Sonrasında  çok sıkıldım açık renklere yönelmek istedim. Saçlarım çok yıpranmış durumdaydı bloglardaki saç yakma hikayelerini okudukça gözüm korktu ve kuaföre gitmedim kendim halletmek istedim.





Palettenin yoğun renk açıcısını aldıım saçlarıma uyguladım ve tabiki beceremedim. Beceremediğim yetmezmiş gibi birde üstüne Garnier yoğun koyu kızıl uyguladım. Tahmin edebileceğiniz gibi saçlarımın dipleri kırmızı,saç boylarımın yarısı turuncu yarısı da siyah oldu.Görüntü felaket olduğu için Syoss 2-10 kahve siyaha boyadım.Saçlarım tekrar simsiyah oldu. Yıkadıkça bu renk aktı ve turunculuklar ortaya çıktı. Tekrar aynı renkle boyadım ve saçlarım aşırı yıpranmış olduğu için  kuaföre gidip göğüs hizamdaki saçlarımı omuzlarımda kestirdim -_- Saç uçlarımda hala yıpranmışlıklar vardı ve çok kurumuştu yoğun bir şekilde bakım yapmaya başladım.

Saç rengim tekrar aktı ve turuncu yansımalı siyah oldu. Tabiki bu renkten memnun değildim. Sarı alt tonlu olsam yüzüm turunculukları kaldırabilirdi ama malesef pembe alt tonluyum ve turuncu yansımalar bana hiç yakışmıyordu. Bu zamanlarda sarı alt tonlu bi fondöten kullanarak uyumsuzluğu biraz hafiflettim.


Kafamda hemen bi plan yaptım. Saçımdaki koyu rengi akıtıp 2-3 ay sonra kuaförde saçlarımı boyatacaktım. İnternetten araştırmalar yaptım. İlk başta beyaz sabun denedim ama büyük bir etkisini göremedim. Sonra c vitaminini keşfettim.C vitamini ile siyah olan saçlarımı  kahverengiye kadar akıtmayı başardım ( 2 uygulama) ve saçlarımı toparlamak için yoğun bakımlara devam ettim.
kahveden sariya gecis-kumraldan sariya gecis-siyahtan sariya gecis
kahveden sariya gecis-kumraldan sariya gecis-siyahtan sariya gecis
Kuaföre gitmeden önceki renk
3 ay sonra saçlarım büyük ölçüde toparlandı ve 2 gün önce kuaföre gittim. Saçımı açmak için Artego saç açıcısı kullanıldı. açma işleminden sonra saçlarım  karamel-turuncu değişik bir renkti.Saçımdaki renk dalgalanmalarını kapatmak için  orta küllü kumral,koyu küllü kumral ve yeşil karışımı bi boya uygulandı. Turuncu baskınlık büyük ölçüde gitti ama sonuç küllü kumral-karamel karışımı farklı bir renk oldu.Saçlarım boyalı olduğu için tek seferde sapsarı açılmasını beklemiyordum zaten.Kuaförümün önerisiyle 1-2 ay küllü kumral kullanıp saçlarımı toparlamaya sonra küllü sarıya geçiş yapmaya karar verdim.  1-2 hafta sonra tekrar boyatmaya gidicem kuaför ikinci boyamada küllü rengin oturacağını söyledi inşallah öyle olur. O gün geldiğinde yine sizinle paylaşacağım.
Aşağıdakiler de kuaförden çıktıktan sonraki renkler. İlk ikisi normal oda ışığı sonuncusu güneş ışığında
kahveden sariya gecis-kumraldan sariya gecis-siyahtan sariya gecis
kahveden sariya gecis-kumraldan sariya gecis-siyahtan sariya gecis
kahveden sariya gecis-kumraldan sariya gecis-siyahtan sariya gecis
kahveden sariya gecis-kumraldan sariya gecis-siyahtan sariya gecis

kahveden sariya gecis-kumraldan sariya gecis-siyahtan sariya gecis
kahveden sariya gecis-kumraldan sariya gecis-siyahtan sariya gecis

Pek güzel bir renk çıkmadığının farkındayım evde bol bol yıkayıp c vitaminiyle biraz daha akıtıp yoğun bakımlar yapıp tekrar gideceğim küllü zemini oturtmak için.
Bu arada saçlarım yanmadı ama çok kurudu.Yoğun bakımlarıma aynen devam edip saçımı öyle boyatıcam.

Sizlere önerim: 


Eğer saçlarınız koyu renklere boyalıysa önce onu kendiniz akıtmanız. Kuaföre de yaptırabilirsiniz tabi ama bir sürü saç yanma hikayesi okuyoruz kimisi akıtmak için açıcı kullanıyor kimisi saç boyasını silerken saçı yakıyor falan. Birde sırf saç boyasını silmek için 200 lira ücret alıyorlar. Ben saçlarımı c vitamini kullanarak akıttım bana 30-35 liraya mal oldu.Üstelik saçlarımda kesinlikle yıpranma olmadı.


Saçlarınızın boyasını güzelce akıttıktan sonra da kuaföre gitmeniz.Kuaförde kullanılan açıcının,boyanın markasını mutlaka öğrenin ve internetten araştırın. Kalitesiz,amonyak ve kimyasal dolu bi boya veya açıcıysa o kuaförde boyatmayın ya da kendi açıcınızı,boyanızı kendiniz alın. Benim saçlarıma Artego açıcı ve 30 ml oksidan kullanıldı

Bir de saçlarınızın hemen küllü sarı veya küllü kumral olacağı beklentisine girmeyin. Çünkü her ne kadar boyanın büyük bölümü akmış olsada saçtan tamamen çıkmıyor. Siyahtan açık tonlara geçiş büyük uğraş ve zaman gerektiriyor.

Sorularınız için suslusirine@gmail.com adresine mail atabilirsiniz.

c vitamini ile saç açma tık tık

*GÜNCELLEME*
Sonunda sarışın oldum :) Saçlarımın yeni hali ve sizler için önerilerim için tık tık

46 yorum :

  1. Yanıtlar
    1. Gerçekten mi ? Teşekkür ederim :) Güneş ışığındaki rengi bende sevdim aslında ama malesef bana yakışmıyor :) Bi süre daha sarı alt tonlu fondöten kullanmaya devam :)

      Sil
  2. Gunes isigindaki rengi cok hos gorunuyor :) Gule gule uzat :)

    YanıtlaSil
  3. :( ben saçlarım yanar korkusuyla hiçbir zaman boyayı deneyemedim şansımı kınadan yana kullanıyorum artık bu konuda uzmanlaştım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kına boyaya göre daha doğal,daha iyi bir yöntem tabiki saç bakımında daha kolay oluyordur :) Ama artık saç boyaları veya açıcılarda daha az yıpratmaya başladı saçları kınadan sıkılırsan bi dene derim :D

      Sil
    2. Kına varken saçta pek tutmuyor diye duydum :) bakacağız artık :)

      Sil
    3. Doğruu unutmuşum ben onu :) saçtan akıtmakta çok zor :)

      Sil
  4. Merhabalaaar :) Uzun zamandır saçımı açmakla uğraşıyorum ama beceremedim pek daha sonra sizi keşfettim ve sormak istediklerim var. Kendi saçlarım kumral ve sarı saçta kullandım. Daha sonra siyaha boyattım ve uğraffşlarla saçım kahverengi oldu. Şuan güzeşte kızıl-turuncu yansıması olan kahverenfi saçlarım var. Bunu yarın deniycem, merak ettiğim konu saçımı ton farklılığı şeklinde açar mı ondan korkuyorum. Bir tarafı turuncu bir tarafı kumral bir tarafı hiç açılmamaış gibi olmaz dimi? Birde Şuan kahverengi ama bundan önce siyahtı. Siyah olmaz herhalde ? Şimdiden teşekkürleer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaaaaa :) bunu denicem derken c vitaminini kastediyor olmalisiniz eğer hapları güzelce kirip toz yapip sampuanla guzelce karıştırıp saclarinizin her yerine esit surerseniz olmaz. Hos bu işin garantileme kısmı c vitamini zaten trk seferde mucize bi sekilde acmiyor ton farki olsada belli belirsiz olur bir sonraki uygulamada geçer :) saclariniz suan kahverengiyse aknca siyah olmaz çünkü siyah saclarinizdan akmis zaten :)

      Sil
    2. Gerçekten aylardır uğraşıyorum ve kuaförlere güvenmiyorum saçları plastik gibi yapıyorlar yakıyorlar falan. Şimdi eczaneye gidiyorum yaklaşık iki saat sonra falan size yazacağım sonucu. Korkum ton farklılığı yapması. İnşallah öyle bir sey olmaz. Size de çok tyeşekkür ederim gerçekten çok açıklayıcı ve ilgilisiniz :))

      Sil
    3. Saf c vitamini olmasına dikkat edin Sunlife'ı önerebilirim ben onu kullanmıştım :) Eczaneye gidince genelde c vitamini ve birkaç vitamin karışık haplar veriyorlar da ondan uyarmak istedim. Dediğim gibi tek seferde büyük bir açılma olmuyor yani bende olmadı saçın durumuna göre bazen iki üç bazen beş altı uygulama gerekebiliyor yavaş yavaş akıtıyor saçları.İlk uygulamanızda diyelim saçlarınızın sağ tarafı daha açık oldu ikinci uygulamada sol tarafa yoğun sürersiniz halledilir :)
      Rica ederim umarım siz de memnun kalırsınız :))

      Sil
    4. Uyguladım saçımda şuan ama sürerken çok sert oldu saçım tarak falan zorladı. Olması gereken bu muydu yoksa yanlış mı bilemedim??

      Sil
    5. ilk sürdüğünüzde biraz kurutuyor evet hatta benim saçlarım yapış yapış bile olmuştu şampuandan dolayı. Ama yıkadıktan sonra geçiyor bir sorun yaşamadım ben

      Sil
    6. Çok korktum bende şuan yapış yapış benimkide. Bakalım şuan saçımda :)) Heyecanla zamanın dolmasını bekliyoruuum :)

      Sil
    7. Yok korkmayin ben 8-10 defa yaptim saclarima bisey olmadi :) hadi insallah sonuç güzel olur :)

      Sil
    8. Yıkadım kuruttum, yarım tondan daha az açtı malesef :/ Açmamış bile olabilir hatta :(( Devam edeyim mi bırakayım mı bilemedim

      Sil
    9. İlk uygulamada çok fazla açılmıyor malesef :/ Birkaç uygulamada hatta bazen beş altı uygulamada sonuç aldığım zamanlar olmuştu. Sizin kararınız, biraz yavaş açıyor ama saçları yıpratmıyor sabırla uygularım derseniz devam edin derim :/

      Sil
    10. Uygularım ya yoksa kuaför yakacak saçlarımı ona korkumm. Peki işlemi haftaha bir mi yapayım, süresi sıkıntı olur mu??

      Sil
    11. Ben ilk zamanlar biraz çekinip haftada bir falan yaptım ama daha sonra 3 güne bir 4 güne bir yapmaya başladım hızlı sonuç almak için herhangi bir sorun çıkmadı

      Sil
    12. Peki çok teşekkür ederim gerçekten ilginizden dolayı. Her sonucumda ulaşıcam size, iyi günlerr :))

      Sil
    13. Rica ederim bekliyorum sonuçlarını :))

      Sil
    14. Canım benim sınavlarım falan vardı ikinciyi yapamamıştım bir türlü. Bugün yaptım. Sana şu kadarını söyleyeyim herkes saçını mı açtırıyorsun diye soruyor bile. Çok memnun kaldım. Daha iki kez yaptım ama Koyu kahve saç oldu kestane :))) Bitanesiiiinn

      Sil
    15. Gerçekten mii inan bende senin kadar sevindim ^_^ Memnun kalmasan kötü hissederdim kendimi sonuçta benim önerdiğim bişey. Umarım en kısa zamanda istediğin tona ulaşırsın canım :)

      Sil
  5. Merhaba merak ettigim bir sey var. Sacimda rofle vardi ben ustune 2 kere küllü kumrsl boyadim c vitamini yaparsam sacimi rofleli halinemi yoksa oldugu renkten daha zcik rengemi döndürür Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) c vitamini sadece sactaki boyayi akitiyor rengini açmıyor bu yüzden saclariniz rofleli haline döner

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  6. Merhaba ;açma işleminde c vitamini tabletleri kactane kullaniliyor :-S Miktar yazarmisniz rica etsemm..her seferin yeniden mi karisim yapiliyor yoksa bi sefer şampuana katip devam ediyormuyuz :-S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 10 tane kullandim her islem icin. Sampuaniniza katmanizi tavsiye etmem cunku sampuani kopurtuyor ve saclari yapis yapis yapabiliyor

      Sil
  7. İSİLTİLİ DORE KAHVE burdaki dore hangi rengi ifade ediyor yani nasil bi kahve demek istiyor bilen biri aydinlatirsa sevinirim simdiden tesekkurlerr..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sicak kahve diye tahmin ediyorum yani ne çok açık ne de çok koyu orta tonlu diyebiliriz

      Sil
  8. Merhabaaa :) ben dogal sarisindim ve siyaha dondumm cok pisman oldumm okul acilincaya kadar benim sariya donmem gerekiyor ne yaptysam acamadim acici kullanmak istiyorum ama yanmasindan korkuyorumm bna yardimci olur musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabaa :) c vitamini ile akıtabilirsiniz http://suslusirine.blogspot.com/2014/08/c-vitamini-ile-sac-boyas-aktma.html bu yazımda detaylı anlattım

      Sil
  9. Merhaba bi sorum oluckti ben sacimi 3 sene önce siyaha boyadım çoktan almıştır şimdi de gerçek renginde koyukahverengi ama açık küllü sarıya boyamak istiyorum tutar mi sizce evde kendim yapicm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, c vitamini sadece sactaki boyayi akitir saci açıcı gibi acmaz Küllü sarı icin açıcı kullanmaniz lazim

      Sil
  10. Merhaba, bende sarisin bir bayanim saclarim kullu sariydi birgun siyaha boyama hayali vardi hep ama keske hayalde kalsaydi:)))) koyu kestaneye boyadim ama saclarimda sari boya oldugundanmidir bilinmez siyah oldu resmen :(( size sorum bu c vitaminini sampuan kutusuna bosaltip mi kullanacam yoksa her yikamamda yetesi kadar sampuan alip onun icinemi koyucam ve ayrica her yikama icin nekadar c vitamini ekliycem bide yukardaki okudugum bir yorumda suan kafamda demis arkadas maske gibi sactami beklemesi gerekiyor.biraz uzum oldu farkindayim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep sacini kullu sariya boyamadan once actin mi gerek var mi cevaplarsan sevinirim

      Sil
    2. Zeynep sacini kullu sariya boyamadan once actin mi gerek var mi cevaplarsan sevinirim

      Sil
  11. Merhaba, bende sarisin bir bayanim saclarim kullu sariydi birgun siyaha boyama hayali vardi hep ama keske hayalde kalsaydi:)))) koyu kestaneye boyadim ama saclarimda sari boya oldugundanmidir bilinmez siyah oldu resmen :(( size sorum bu c vitaminini sampuan kutusuna bosaltip mi kullanacam yoksa her yikamamda yetesi kadar sampuan alip onun icinemi koyucam ve ayrica her yikama icin nekadar c vitamini ekliycem bide yukardaki okudugum bir yorumda suan kafamda demis arkadas maske gibi sactami beklemesi gerekiyor.biraz uzum oldu farkindayim :)

    YanıtlaSil
  12. fakat bu sarı diğil bu daha kumral

    YanıtlaSil
  13. fakat bu sarı diğil bu daha kumral

    YanıtlaSil
  14. Meraba sacik platin sarisiydi kuaforde kullu acik kumrala boyattim c vitamini uygalasam eski rengine doner mi acaba ne zaman sonuc alirim bide ampul seklinde c vitaminleri ise yarmi acaba

    YanıtlaSil
  15. Bi sorum olcakti cevap verirseniz sevinirim beyaz tenliym sacim yumusak ince telli bu nedenle hemen boyayi tutuo yipranmiyo.bayadir boyamadim boyamak icin palette 9.1 kullu sari ve 9.5 altin piriltili bal aldim fakat sacimi acmama gerek var mi bilmiyorum yanitlarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  16. Kizlara acil crvap ne olur

    YanıtlaSil
  17. Kizlara acil crvap ne olur

    YanıtlaSil
  18. Merhaba bayanlar suan saçıM açık kumral hatta Sarıya daha yakın kumral ve sariyi karıştırıp vuruyorm ama birazda koyu kullanmak istiyorum kolestrol 5.0 açık kahve aldım nasıl olur sizce geri açık istersem zor olur mu donmesi

    YanıtlaSil

Sorularınız için suslusirine@gmail.com mail atabilirsiniz.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...